ZŠ Komenského 420 (velká)

Fórum využijte k diskusi na téma: naše školky, základní školy a základní umělecká škola.

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod Marek » čtv 20. úno 2014 19:58:39

Super, chtěl jsem se vsadit...na tento způsob pseudodiskuse opravdu dál nemá smysl reagovat. O vaší úrovni vyjadřování a argumentace si asi každý udělal obrázek i v jiných příspěvcích a k takovému "hokynaření" se fakt nesnížím.
Přeji vám hodně vašeho štěstí ve vašem způsobu žití...
Marek Inderka
Marek
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 19. úno 2014 8:36:12

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod Zastupitel » sob 22. úno 2014 10:26:51

Máte pravdu jakákoliv diskuze s Vámi je ztráta času a čas rovněž ukáže kdo z nás byl blíže pravdě.
Zastupitel
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 20. dub 2013 6:54:55

Klasika x Začít spolu

Příspěvekod cikl1 » pát 28. úno 2014 12:49:18

Nedá mi to a musím reagovat. Oceňuji, že škola nakonec umožnila otevření tříd s kooperativní formou výuky, která je považována za jednu z nejsložitějších forem učení vůbec. Jak pro žáky, tak pro pedagogy. V žádném případě nezatracuji KLASICKOU formu výuky. I když co to vlastně je? V dnešní době ji z pedagogů stejně používá už jen málokdo. Naopak učitelé využívají prvky z různých alternativ, moderní didaktické pomůcky, aby dovedli děti k cíli.
Osobně považuji za nešťastné striktní dělení tříd na "Klasické" a Začít spolu, jelikož kvalitní výuka stojí a padá na pedagogovi (!!!). I v KLASICKÉ třídě se tak děti mohou VÁLET na koberci a flákat se. A proč by ne? I v ZS musí děti pracovat u stolu, soustředit se, plnit úkoly. Oba typy tříd musí plnit ŠVP, učební osnovy atd. Takže: v čem je problém? Proč neustále znevažovat jednu nebo druhou třídu a šířit neustále pomluvy v celém Mníšku? Počínaje rodiči, konče školkami ( nebo obráceně?) ?
Důležité je, aby ze školy odcházeli gramotní žáci, schopni dalšího uplatnění.
cikl1
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 21. úno 2013 11:03:16

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod Marek » sob 01. bře 2014 16:30:01

Děkuji ci.kl za předchozí názor.
Myslím jen, že k tomu znevažování dochází stále hlavně jednostranně. Je to určitě z neznalosti, i když jsou tu i ty případy, kdy se jedná o zlobu a téměř nenávist.
Jak už jsem psal dříve - co je dnes normou ve vzdělávání? Určitě souhlasím s tím, že tuto normu nastavuje hlavně pedagog. A rozdíl v přístupech se najde ve všech směrech. Lidský život je barevný a složený z mnoha cest, které se potkávají, kříží i míjejí a rozcházejí. stejně tak je to i ve vzdělávání. A cíl, ten je přece vždy stejný. Nedovedu si představit rodiče, který má rád své dítě, který by chtěl mít vzděláním "nepolíbené" dítě bez perspektivy nadosmrti na krku.
Také mi od začátku vadí dělení na "klasiku" a "alternativu", protože si myslím, že už dávno je spíš alternativním právě přístup transmisivní - tzv "klasika" (tedy přenos poznatků z daného zdroje k žákovi a nutnost poznatky si zapamatovat, ne zpracovávat), který jsme většinou zažívali my, dnešní rodiče a prarodiče. V tomto pojetí dochází k měření všem stejným metrem bez ohledu na (ne)rovnost šancí, ke srovnávání nesrovnatelného, protože cesty k tomu, abych získal kompetence k řešení problému (tedy určité znalosti a dovednosti) jsou spletité a každý jedinec má cestičku svoji. Žák pak prochází danou cestou a buď se mu to daří a automaticky je považován za "kvalitního člověka" ( jedničkář a dvojkař) nebo se mu nedaří (...z toho kluka/holky nikdy nic nebude!...). Pak je ale důležité se zamyslet nad tím, jestli ten, kdo má dle tohoto přístupu trojku či čtyřku a pětku třeba z matematiky, je "člověkem méně kvalitním"? Velice jednoduše žák získá "nálepku", která pak ovlivní celý jeho další život. V tomto pojetí nejde o absolutní výkon. Jde o výkony relativní, které naplňují zájmy a potřeby vcelku úzké skupiny, která ovlivňuje to, dle jakého vzdělávacího programu se bude postupovat. A právě obsah tohoto vzdělávacího programu tato skupina stanoví. V tomto přístupu není "vhodné", aby se objevovali žáci, ale i učitelé a rodiče, kteří by chtěli iniciativně cokoliv řešit, aby uplatňovali "badatelský přístup" a nikoliv pouhý přenos základních vědomostí někým stanovených (...naučte se znění té a té poučky, zákona a pod, ale moc nepřemýšlejte nad tím, co s tím...).
Oproti tomu se objevily rámcové vzdělávací programy, které přicházejí se změnou přístupu. V souvislosti s procesem vzdělávání se hovoří o rozvoji dovedností důležitých pro život, tedy "kompetencí". Ve výuce se prosazuje individualizace, v hodnocení je vyžadováno "hodnocení pro učení" - formativní (průběžné, zpětná vazba...) a ne "hodnocení učení" - sumativní (shrnující, konečné). Náročnější je to nejen pro učitele, ale také pro žáky i rodiče. Tento směr je totiž mnohem barevnější a zároveň spletitější, protože je postaven na neustálém hledání nových a nových přístupů. A tady já osobně vidím tu současnou "normu" vzdělávání, kterou reprezentuje spíš pedagogický konstruktivismus, a tedy i program "Začít spolu". Jsem přesvědčen, že všechny pedagožky a pedagogové, kteří CHTĚJÍ učit, jsou schopni a hlavně ochotni vymanit se ze zažitých (nebudu říkat "klasických") postupů. Věřím, že postupem času dojde k tomu, že na mnohé takové postupy se budou všichni dívat jako na dějepisný údaj, stejně jako my dnes na fyzické tresty či hluboké úklony při zdravení a děkování apod.
Marek Inderka
Marek
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 19. úno 2014 8:36:12

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod pavel69 » čtv 21. srp 2014 18:36:41

Tak máme v Mníšku novou firmu. Jmenuje se Centrum vzdělávání. S čím hodlá podnikat, je asi jasné z jejích webových stránek. Dokonce možná i něco pozitivního přinese. Takže obecně nic proti.
Co mě ale moc zaráží, to je počet učitelů ze základní školy v Mníšku, kteří mají pod hlavičkou této organizace pracovat.
Jako otci dítěte, které chodí na mníšeckou školu, se to nelíbí. Vím, že učitelské platy nejsou příliš vysoké. Takže snahu si přivydělat chápu.
Může mi však ale vedení školy zaručit, že to nějak neovlivní kvalitu výuky ve škole ? Můžu se spolehnout na to, že zmíněné učitelky sedící na dvou židlích opravdu mému dítěti dají co potřebuje ?
Nevěřím tomu, nezdá se mi to a je to myslím nezodpovědné. Možná by se i vedení školy mělo zamyslet nad tím, jestli je to vhodné. Protože práce učitele je určitě náročná na čas i jinak. Učitelé jsou ale taky jen lidi. Buď neodvedou maximum v druhém zaměstnání, a nebo ve své základní práci. To první je mi fuk, pokud ale moje dítě kvůli moc velké zaměstnanosti a vytížení učitele nedostane to co by mělo, je to velká chyba.
pavel69
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 21. srp 2014 9:45:19

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod PavelJeřábek » pát 22. srp 2014 21:03:12

Pro Pavla 69.
Je to na zváženou a také úhlu pohledu na problém.

Nabízím proto do diskuse druhý pohled:

Pokud učitel po své práci vede nějaký kroužek, bereme to jako, že je to v pořádku a nezamýšlíme se nad tím, zda to ovlivní výuku.

Pokud učitel si chodí přivydělat do marketu skládáním zboží, či jinak, například uklízet apod., nevidíme ho. Takže nám využití jeho volné času (práce na zvýšení příjmu rodiny) a možnost vlivu druhé práce na výuku dětí nám nevadí, protože o ní nevíme. Takže třeba jich únavu z večerního skládání zboží nepovažujeme za problém kvalitní výuky.

Pokud učitel poskytuje doučování soukromně, opět se nad tím výrazně nezastavujeme, přestože to učitele opět stojí volný čas.

Takže z mého pohledu bych se ani nad touto iniciativou učitelů v centru moc nezastavoval.

Jestli poslání vzdělávacího centra rozumím, aktivity jsou zaměřeny na doučování, tedy do mimoškolního času žáků. Tedy i do volna učitelů. Po své práci ale tak zůstávají ve svém oboru, nechodí na "melouchy" do jiných odvětví. Můžeme si i říci, že získávají další zkušenosti v práci s dětmi i dospělými. Dá se proto říci, že si zdokonalují své odborné znalosti a dovednosti. Navíc bude to legální práce, řádně zdaněná (předpokládám, jinak by centrum "pohořelo").

Skoro bych jim zatleskal, že chtějí po své práci dál pracovat tak, aby děti zvyšovaly svoje znalosti. I když to bude za odměnu. Nečekám, že by bude nějak vysoká - to by se negativně projevilo v cenách kurzů.

A v neposlední řadě - třeba pomohou toto centrum jenom rozběhnout. Časem odejdou a nahradí je jiní lektoři.

Buďme upřímní - přesčasy jsou v naší společnosti téměř standardem.
A kolik z nás se zastaví nad počtem přesčasů řidičů, policistů, lékařů, administrativních pracovníků ve firmách atd. Učitelé proto nejsou a ještě desetiletí nebudou výjimkou. Tak ať učitelé alespoň zůstanou ve svém oboru s možností také získat další profesní zkušenosti, které potom mohou přenést do své hlavní práce ve škole.

Ta druhá práce je v jejich volnu. Pokud by toto vedení školy mělo nějak odsuzovat, tak se domnívám, že by to bylo velmi špatné. Protože tito učitelé veřejně přiznávají svoje aktivity po práci. Jak už píši výš, jsou ve svém oboru. Nepracují někde mimo a skoro tajně, aby se to náhodou někdo z vedení nedozvěděl, případně, aby se to nedozvěděli rodiče žáků.
Co myslíte - projeví se v kvalitě výuky víc to, že učitel přemýšlí jak zaplatí ty či ony poplatky, kde a za co koupí svým dětem oblečení apod., a nebo to, že učitel má možnost si finančně přilepšít a alespoň částečně podobné myšlenky odložit.

Kvalita výuky dětí je víc dána osobností toho kterého učitele a atmosféře na pracovišti. Co si pamatuji ze svých žákovských let, dobrý učitel dětem dá vždy maximum. I když je například vytížen stavbou domu (takoví mě kdysi učili, a nebylo to znát, že po večerech tahali cihly, míchali beton a maltu). Ale o to maximum také musíme stát. Pokud jako rodič si udělám na školu negativní názor, vsunu si do hlavy, že učitelé "fixlují", tak je to cesta k záhubě jak školy, tak vlastního dítěte.

Jak píšete, že víte, že učitelé příjem moc vysoký nemají. Tak pokud si chtějí přilepšit, tak ať je to v jejich oboru, než aby někde po večerech běhali po různých podřadných brigádách.

Pavel Jeřábek
PavelJeřábek
 
Příspěvky: 63
Registrován: ned 03. bře 2013 11:28:24

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod PAZOUTOVA » pon 25. srp 2014 10:04:34

Se zájmem jsem si přečetla oba příspěvky týkající se vzniku Centra vzdělávání. S většinou obecných závěrů pana Jeřábka lze souhlasit.
Souhlasím s tím, že druhé zaměstnání není ničím neobvyklým, a souhlasím i s tím, že pokud jakýkoli zaměstnanec plní beze zbytku své pracovní povinnosti, je jeho věc, co dělá ve svém volném čase.
Byla bych nerada, kdyby se okolo tohoto tématu rozhořela nějaká příliš vášnivá diskuze. A nerada bych do ní – přestože už se na mě někteří rodiče kvůli tomu obrátili – nadále nějak výrazně zasahovala. Z mého pohledu je totiž vedle vzdělávací „mašinerie“ školy včetně její vlastní nabídky kroužků a zájmových činností Centrum vzdělávání spíše jakýmsi zpestřením nabídky. Nechme na rodičích, co zvolí pro své děti jako lepší alternativu. A to bych doporučila i diskutujícímu „pavel69“. Předjímat, že aktivita učitelů mimo školu ohrozí jejich pracovní nasazení ve škole, nepovažuji za vhodné. Nechte na mě, abych si poctivou práci učitelů ve škole ohlídala sama. Samozřejmě, že když už diskuze okolo této věci vůbec vznikla, budu o to pozornější.
Souhlasím i s domněnkou pana Jeřábka, že v Centru vzdělávání zatím zařazení učitelé školy možná jen pomohou rozjezdu a v krátké době budou nahrazeni jinými lektory. Upřímně řečeno si to myslím také, protože ze všech učitelů mě o této své plánované aktivitě informoval jen jeden. Navíc, pokud by šlo především o děti a jejich vzdělávání v dlouhodobém horizontu, učitelé by jistě přednostně nabídli aktivní účast v kroužcích pořádaných školou, která je samozřejmě ( pokud je nad rámec pracovní doby ) rovněž honorována.
Většina učitelů však zřejmě s původně plánovaným zapojením nepočítá, protože by v některých případech podle původně zveřejněného rozvrhu mohlo dojít ke kolizi s pracovní dobou ve škole. Učitel má ze zákona pracovní dobu 40 hodin/ týden, za předpokladu plného úvazku, což je zpravidla 8 hodin /den.. Prakticky je tomu tak, že když pedagog odučí hodiny svého úvazku, jeho pracovní doba nekončí , ale pokračuje tak jako tak do cca 16.00 hod. V té době by měl pracovat na přípravách do dalších hodin, na akcích školy, být účasten na poradách…atd. – tedy pracovat výhradně pro školu. Je na benevolenci ředitele, zda bude trvat na této přípravě v budově školy a nebo zda povolí přípravu doma. Je to postaveno na profesionalitě a důvěře.
Pokud by však učitel v této době provozoval jinou ( jedno zda výdělečnou nebo nevýdělečnou ) pracovní činnost pro jiného zaměstnavatele než školu, dostává se do rozporu se zákonem ohledně využívání fondu své pracovní doby.

Dívala jsem se na plán rozvrhu Centra vzdělávání v polovině minulého týdne, kdy tam takové kolize bylo možné nalézt. Do včerejšího večera však na webových stránkách Centra došlo v tomto směru k jistým korekcím. I z této skutečnosti usuzuji, že sami učitelé si některá rizika uvědomují a na rozvrhu Centra se stále ještě intenzivně pracuje, aby jeho konečná verze již respektovala všechna pravidla.
M. Pažoutová
PAZOUTOVA
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 25. dub 2013 10:16:36

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod PavelJeřábek » sob 13. úno 2016 1:09:23

Losování prvňáčků:

Na facebooku Mníšku mě překvapila zpráva naší radnice, o způsobu přijmutí nových prvňáčků.
Pokud zpráva informuje, že všechny děti s trvalou adresou budou přijaty, jsem osobně proti tomu, aby se teď losovalo 38 nových žáků a potom zbývající rodiny čekaly, až město vytvoří prostor pro další žáky.

Domnívám se, že je to rozhodnutí, které bude vytvářet v městě nezdravé ovzduší. Zbytečně vystavujeme nevylosované děti – respektive rodiny stresu, co s jejich dětmi bude, zda město dokáže potřebný prostor pro děti zajistit.
Určitě zde z radnice dostaneme odkazy na mnoho zákonů ( – jako zastupitel jsem si už na to za ten rok zvykl, že když něco navrhnu, jsem ukamenován §, proč to či ono nejde).

Ale existuje ještě lidský přístup.
Jsem pro, aby v této chvíli, kdy nejsou prostory, ale kdy se město ve svém stanovisku prostřednictvím místostarostky k počtu míst v ZŠ 420 zavazuje, že všichni prvňáčci z Mníšku budou přijati, tak nelosovat, protože není o čem losovat.
Protože radnice Mníšku pod Brdy říká, že: všichni prvňáčci budou přijati !!!

Očekával bych proto od radnice v Mníšku jiný přístup, než zas dělit lidi na ty, co mají štěstí při losování a na ty, na které padl špatný los. Žádná rodina v Mníšku si podobný přístup nezaslouží, mně se to silně příčí.

Co je ale nutné, tak aby si rodiče položili otázku, zda k tomuto stavu muselo dojít, když již minimálně před deseti lety jak dětští lékaři, tak předcházející ředitelka ZŠ paní Vejmolová upozorňovali, že v Mníšku je velký nárůst dětí předškolního věku.
Proč odpovědní vlažně reagovali na nárůst obyvatel, který musel být zřetelný z evidence přihlášených obyvatel.
Proč radnice reagovala na tento stav jen úpravami prostor školy a projekt na rozšíření se podával až v roce 2013. Navíc projekt je rozdělen na tři etapy – tři roky. Tak proč etapa rozšíření počtu tříd ZŠ je až za rozšířením tělocvičny. Nemohlo to být obráceně?
Proč se od roku 2011 stále není hotov nový územní plán, ve kterém je prostor pro školu. Tedy zatím se mluvilo pro střední školu, ale před půl rokem se šeptalo, že by to mohla být i základní škola.
Proč jeden z minulých radních tuto situaci zlehčuje slovy, že je to jen dočasný výkyv, protože za několik let počet žáků bude zas klesat (myslím, že to najdete na záznamu z představení projektu Pavilon).

Určitě uslyšíme zas mnoho slov o tom, že do Mníšku se k trvalému bydlišti přihlašují děti z okolních obcí, aby byly přijaty do ZŠ, ale nevím, zda se jedná o několik jedinců, či o desítky, aby to bylo tak významné.

Evidentně v Mníšku schází strategický plán rozvoje města, který jednak se zpracovává ve spolupráci s veřejností a kde jsou popsány i priority města. O strategický plán žádalo několik občanů asi před deseti lety. Naše organizace to zkusila přes jednu nadaci, ale tam byla malá šance (neseděl jsem s rukama v kapsách).
Dnes si skutečně kladu otázku, zda prioritou města byla rekonstrukce náměstí F.X.Svobody a nebo prioritou mělo být kvalitní rozšíření školy až potom rekonstrukci náměstí.
(Mohu se pokusit i od odpověď kterou čekám z radnice – „v době, kdy se žádalo o rekonstrukci náměstí, nebyly vypsány dotační programy na rozšíření škol“).

Ale nebojte – bude se losovat. Ta vy co to štěstí mít nebudete, nedejte nám zastupitelům chvilku klidu, dokud nebude prostor pro vaše děti.


Pavel Jeřábek
PavelJeřábek
 
Příspěvky: 63
Registrován: ned 03. bře 2013 11:28:24

Re: ZŠ Komenského 420 (velká)

Příspěvekod PavelJeřábek » sob 13. úno 2016 20:55:10

Dobrý den.

Diskuse žádná, ale přesto jsem mi pár lidí zavolalo, že losování ve své podstatě rozdělí kmarády, kteří chtěli společně do třídy. Někteří se mě ptají, co ty děti, které nebudou vylosovány, zda budou jezdit jinam, či zda rodiče mají začít shánět jiné školy.

Takže - v dopisech ze školy a z měÚ je uvedeno, že město zajistí pro všechny děti místo ve škole. Je škoda, že v dopisech nebylo uvedeno jak, protože tím by si mnozí rodiče představili vizi řešení.

přestože jsem zastupitel, mnoho toho nevím. Ale vzápisu ze zasedání rady města je uvedeno, že město podalo žádost o dotaci na kontejnerovou přístavbu, která by měla řešit současný nedostatek tříd.

Další alternativa o které vím je, že se zvažuje přestavba penzionu Obora (ta krychle pod kulturním střediskem)

A příští rok (2017)by měl být dostaven pavilon, kde by mělo být cca 9 tříd, + družiny, které by se využívaly pro vyučování.

Tolik co se ke mě z vyšších míst dostalo a co dle mého názoru měla napsat radnice a nebo škola.

Přikládám text MŠMT ČR k problematice přijímání prvňáčků.

Prosím všiměte se, že tento materiál je starší - píše se v textu o roku 2014 pro který je připraven nový program

Vyjádření MŠMT k tématu zápisu dětí do ZŠ
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar ... p%C3%A1dov


MŠMT je obeznámeno se situací v některých lokalitách, kde kapacity základních škol nedostačují ani k přijetí dětí ze školského obvodu. MŠMT zdůrazňuje, že podle § 178 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, je povinností obce zajistit podmínky pro plnění povinné školní docházky všem svým občanům. Obec proto nemůže přijímat pasivně fakt, že její škola nemá dostatečnou kapacitu. Úkolem obce vždy bylo předvídat vývoj počtu svých obyvatel a rozvíjet vzdělávací infrastrukturu v souladu s rozvojem území.
Školský zákon v současnosti poskytuje obci ve spolupráci s ředitelem školy nástroje k zajištění, že škola bude přednostně využita občany zřizující obce. Lze plánovat kapacity školy i tříd otevíraných pro následující školní rok (indikací může mj. být i počet přihlášek do mateřských škol, kde se v průměru vzdělává 89 % pětiletých a starších žáků). Pokud ale škola nedostačuje ani k uspokojení poptávky osob, jimž má přednostně sloužit, tedy občanů zřizující obce, musí obec pro neuspokojené žadatele o přijetí zajistit podmínky v základní škole zřizované jinou obcí. V tom je samozřejmě limitována kapacitami škol v sousedních obcích, jež mohou být také naplněny. Další možností je pak navýšení kapacity vlastní školy, což často obnáší investiční náklady.
MŠMT je v této záležitosti připraveno vyjít zřizovatelům operativně vstříc a velmi pružně reagovat na akutní požadavky k rozšíření rejstříkové kapacity ZŠ. MŠMT je připraveno projednat všechny tyto žádosti v mimořádném termínu.
Všichni žáci ze společného školského obvodu mají nárok na přednostní přijetí k základnímu vzdělávání před ostatními žáky. Zákon však neřeší poměry uvnitř této množiny, protože by mělo být zřejmé, že počet přijímaných žáků ze spádového obvodu obce má být shodný nebo menší než jsou kapacitní možnosti základní školy.
V § 36 odst. 7 školského zákona se ukládá řediteli školy přijmout přednostně žáky s místem trvalého pobytu ve školském obvodu, a to do výše povoleného počtu žáků uvedené ve školském rejstříku.
Pokud se k zápisu přihlásí všechny děti ze spádového obvodu a tedy všem žádostem „spádových“ dětí bude vyhověno, lze „nespádové“ děti nepřijmout z důvodu naplnění „kapacity otevíraných tříd“.
Stav, kdy škola nemůže pojmout všechny žáky ze školského obvodu, je nutné považovat za nežádoucí. Svědčí zpravidla o tom, že obec vymezila školský obvod (nebo uzavřela dohodu o společném školském obvodu s jinými obcemi), bez ohledu na kapacitu školy a bez náležité znalosti demografických podmínek na příslušném území. Případně může tato situace svědčit o tom, že obec nereaguje odpovídajícím způsobem na změny v počtech obyvatel v příslušném obvodu. Povinnost podle § 178 odst. 1 školského zákona nelze považovat za splněnou pouhým zřízením školy nebo vytvořením společného školského obvodu k základní škole, ale vždy závisí rozsah splnění povinnosti na počtu dětí podle § 178 odst. 1, kterým se takto efektivně zajišťují podmínky plnění povinné školní docházky.
Ředitel školy není tím, kdo určuje velikost školského obvodu. V případě, že počet dětí uvnitř spádového obvodu školy překračuje kapacitní možnosti základní školy, nemá ředitel vhodný nástroj na odmítnutí oprávněných žadatelů o přijetí a řešení je nutné hledat v povinnosti obce podle § 178 odst. 1), podle kterého je obec „povinna zajistit podmínky pro plnění povinné školní docházky dětí s místem trvalého pobytu na jejím území a dětí umístěných na jejím území …“.
I kdyby totiž existovala kritéria pro nepřijetí dítěte ze spádového obvodu do základní školy, nebylo by zřejmé, kam se má dítě přihlásit k plnění povinné školní docházky. Proto musí učinit opatření nejprve obec pro všechny své školou povinné žáky a o řešení informovat ředitele základní školy, kterých se rozhodování týká.
Situaci ředitelů, jimž nezbývá než některé ze „spádových“ dětí nepřijmout, samozřejmě nelze zlehčovat.
MŠMT se do budoucna bude zabývat otázkou podpory vytváření nových kapacit základních škol v oblastech s obtížnou dostupností základního vzdělávání. Stát dosud neměl možnost podpořit investice do výstavby základních škol. Nově však je v rozpočtu MŠMT na rok 2014 vyčleněno 100 milionů Kč na podporu investičních záměrů obcí, které potřebují rozšířit nebo i zřídit základní školu. MŠMT zamýšlí směřovat prostředky dotačního programu tam, kde budou obce ochotny budovat nové vzdělávací kapacity ve spolupráci ve svazku obcí. Takové řešení představuje ekonomicky i věcně efektivní postup.
PavelJeřábek
 
Příspěvky: 63
Registrován: ned 03. bře 2013 11:28:24

Předchozí

Zpět na Školy a školky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron